BLOG

PRVNÍ NAROZENINY VYCHRu

V podstatě je to věc, po které jsme všichni toužili. Alespoň my všichni zapálení do VÝCHOVY ROBOTA. Když té věci dosáhneme, naplní se náš sen o tom, že je to možné. PRVNÍ NAROZENINY VÝCHOVY ROBOTA Našli jsme cestu, jak se přiblížit výchově robotů. Našli jsme způsob, jak současně rozvíjet a vzdělávat sami sebe. Našli jsme herní formu a hlavně pravidla...

Mezinárodní konference AI a představení nové publikace „Transakční syntéza Metila“ autora Gustava Mistríka

Čtvrtek 13. října 2016! Mezinárodní konference P3, zaměřená na technologie a logistisku. Asi vás hned napadá otázka, v čem je ale výjimečná tato akce pro nás? Vedle Innovation editora Financial Times Johna Thornhilla a dalších zahraničních speakerů byl Gustav Mistrík jedním z pozvaných přednášejících. Na konferenci došlo i na představení jeho nově vydané knihy „Transakční syntéza METILA“ s podtitulem „21.století – dialog...

Setkání VYCHR v září – co chceme ještě letos stihnout?

Naše zářijové setkání na výchovarobota.cz se krásně vydařilo, a protože do týmu projektové hry se přihlásil větší počet nových účastníků, část setkání jsme věnovali shrnutí předešlých diskusních setkání VYCHRu a i tak jsme se posunuli zase o krok dále. Pokud jsi se také zůčastnil/a víš, že velmi zajímavá byla tentokrát diskuse nad našimi vlastními myšlenkovými mapami, které jsme započali již...

UŽ VÍTE, KAM ZMIZEL NÁŠ ZRANĚNÝ ROBOT?

Určitě se to někdy stalo každému z nás. Doba letních radovánek někdy přináší také nejrůznější nehody i zranění. A protože jsme my lidé navyklí vyhledávat v takové situaci pomoc, asi každý někdy navštívil nemocnici. A jak se tak robot NAO s mozkem METILA zabýval myšlenkovými mapami, poskakoval při tom nadšením! No a přivodil si v simulacích malý úraz, který můžeš vidět na obrázku. Připravujeme...

Víte, co nejvíce spojuje lidi?

Víte, co nejvíce spojuje lidi? NEPSANÁ PRAVIDLA! Robot Nao: „To máme dnes krásný den!“ 🙂 A další setkání VYCHRu tak mohlo začít. Naše další letní setkání VYCHRu otevřelo novou dimenzi projektové hry. Tentokrát byla hlavním tématem myšlenkové mapy. Možná se někteří ptáte, „Jak souvisí VYCHR a myšlenkové mapy“? Myšlenkové mapy spojují lidi! Určitě tolik neodbočíme od tématu...

Světová Capgemini Consulting vydala novou studii využití robotů!

Mateřská společnost robota NAO, Aldebaran, vydala zprávu světové konzultační společnosti Capgemini Consulting: HUMANOIDNÍ ROBOTI V MALOOBCHODNÍM PRŮMYSLU Rychlý rozvoj umělé inteligence a strojového učení nepochybně změní pravidla hry již v průběhu několika příštích let. V blízké budoucnosti budou roboti součástí celého ekosystému životních aplikací. Ekosystém aplikací může být vyvinut právě dodavateli a návrháři robotů, ale i patrnerskými komunitami, které se soustředí...

Robotické vzdělávání? Proč to robot dokáže lépe než člověk?

Věděl jsi, že… Pomocí umělé inteligence robota je možné přizpůsobit výuku individuálním potřebám studenta a tím zvýšit efektivitu jeho učení. Elektronické vzdělávání přispívá k individualizaci učení. Aby výuka mohla být individuální, musí docházet k jejímu přizpůsobování, tedy k její adaptaci podle potřeb studenta. Diferenciované vzdělávání znamená, že studenti nebo blízké skupiny studentů mají na výběr z několika různých cest (forem/obsahů atd.)....

Léto s VYCHRem

Čas běží snad stále rychleji a tak se můžeme společně pustit do dalších setkání VYCHR, kde tématem budou například speciální mapy používané k výchově robota.  Připravujeme se tak na další krok ve výchově robotů. Budeme se blíže seznamovat s metodami a nástroji (aplikacemi) potřebnými k výchově robotů. Avatar NAO se už nemůže dočkat a pilně se v tom učí plavat 🙂 . Brzy si...

NAO a METILA? Naši roboti v pohybu.

Každého z nás někdy napadá, kde všude můžou roboti nebo avataři pomáhat. Stejně tak je možné roboty využít jako moderátory firemních a dalších akcí, jako pomocníky přednášejících nebo asistenty trenérů ve vzdělávání. Náš robot METILA se svým avatarem NAO se v tomto roce zúčastnili několika super akcí, kde právě tyto funkce úspěšně plnili. Hlavně před létem byli oba...

Netušil, co všechno se může robot naučit z jeho příběhu.

Všichni víme, že lidé se nejčastěji baví a učí prostřednictvím příběhů. Ona příběhovost nám pomáhá otevírat a rozvíjet paměťovou stopu v souvislostech. Na jednom z prvních setkání VYCHR se robot naučil rozpoznávat souvislosti ve známém příběhu „Krokodýlí řeka“. Nikdo netušil, co všechno si robot může zapamatovat v souvislostech příběhu, ze kterého se učí. V názoru na poučení z příběhu jsme se každý odlišovali, ale...